De Kikker serie bestaat uit:

Kikker Brons Kikker Zilver Kikker Goud

De Snorkelserie bestaat uit de

onderstaande diploma’s

Snorkeldiploma 1 Snorkeldiploma 2 Snorkeldiploma 3

De ABC serie bestaat uit de

onderstaande diploma’s

Diploma zwemsurvival A Diploma zwemsurvival B Diploma zwemsurvival C
Meer info Meer info Meer info Meer info Meer info Meer info
De les Tijdens de les hebben we het doelgroepenbad en het diepe bad tot onze beschikking. Er zwemmen 3 groepen in het doelgroepenbad en 3 of 4 groepen in het diepe bad. De lessen worden door vrijwillige, maar ervaren begeleid(st)ers gegeven, van wie een aantal ook het diploma zweminstructeur bezit. Soms is het nodig om een verklaring van de behandelend arts of fysiotherapeut te hebben, waarin wordt aangegeven met welke beperkingen er rekening moet worden gehouden door de zweminstructeurs De groep van kinderen die nog niet watervrij is, bestaat over het algemeen uit 8 tot 10 kinderen. Zij worden begeleid door 2 of 3 personen. Dit betekent dat wij geen kinderen kunnen plaatsen die niet in een groep kunnen zwemmen en “één op één”- begeleiding nodig hebben. De andere groepen zijn ongeveer van dezelfde grootte. In de groep die voor de diploma ‘s B en C of Snorkelen 1,2 en 3 oefenen, is over het algemeen één begeleider per groep voldoende. Het belang van het kind staat voorop. Voor de meeste kinderen is zwemmen heel goed, de handicap wordt toch vaak verbeterd door de bewegingen in het water, zeker bij kinderen die ademhalingsproblemen hebben. Wij vinden het belangrijk dat het kind plezier in het water heeft, daarmee vorm je de basis voor het zelfvertrouwen in het water. Elke les wordt dan ook afgesloten met een speelkwartier. Wanneer u als ouder (s) komt kijken, ziet u zelf hoe het er bij ons aan toe gaat. De ouders kunnen tijdens de les aanwezig zijn. Bij een kind met epilepsie vinden wij het nodig dat de ouders of één van beiden altijd langs de kant zit(ten). U heeft als ouder of verzorger immers het snelst in de gaten wanneer er iets met uw kind aan de hand is! De eerste les of lessen zijn proeflessen om te kijken of u en uw kind onze aanpak prettig vinden en om te kijken of uw kind in de groep kan functioneren. De kinderen doen er langer over voordat zij hun zwemdiploma halen. Om de kinderen toch te stimuleren bij de zwemles, gebruiken wij bij het ondiepe bad het Kikker Brons, Zilver en Goud diploma. Deze diploma's gebruiken we als "tussen diploma's". U kunt bij alle diploma’s via meer info doorklikken naar de link van de ENVOZ om zo meer informatie te krijgen over het diploma. Daar kunt u ook als u dat wilt een PDF van het formulier downloaden om te zien wat uw kind allemaal moet kunnen, voordat hij/zij kan afzwemmen voor het diploma.

De Kikker serie

bestaat uit: